tisdag 14 augusti 2018

Regnvädersdag

Gårdagens kubb blev några trevliga timmar i Sicklingsparken. Vi spelande "killar mot tjejer". Första matchen vann killarna, sen tog vi en kaffepaus och efter kaffet vann vi tjejer match nummer två. 1-1 alltså! Det var varmt i solen, men så fort man kom i skuggan kände man att medelhavsvärmen försvunnit. Ganska skönt tyckte nog de flesta.  

Redan i morse var det mulet och fram på förmiddagen började det stänka och sen har det regnat lite från och till hela dagen. Jag började dagen med att baka och sedan uppdaterade jag SPF:s hemsida. Sommaren börjar gå mot sitt slut och nu ska det tävlas i bowling och  kubb  på distriktsnivå. Vi har duktiga bowlare i föreningen, så de kommer säkert att ställa upp. I kubb ska vi försöka få ihop ett lag och dessutom ska det vara en bouletävling mellan SPF Klinteorten och PRO Klintebygden. Jag är ingen tävlingsmänniska och har aldrig varit det, så sånt här undviker jag.

Strax efter tolv var det dags att gå till Kupan. Eller gå och gå, jag tog bilen, för SMHI pratade om kraftiga regnskurar med åska på eftermiddagen. Vi hade mycket folk som gick och strosade i butiken. Turisterna har nog inte så mycket att hitta på en sån här regnvädersdag, i alla fall inte i Klintehamn. Givetvis var det många som handlade också och några drack kaffe.

Av de där kraftiga regnskurarna blev det inte så mycket och någon åska har jag inte hört i dag, När jag kom hem och kollade regnmätaren hade det bara kommit 4 mm på hela dagen, men Romateatern,  som varit bortskämd med varma fina sommarkvällar, har ställt in tisdagens föreställning och det är första gången under den här säsongen som de gör det. Det är klokt av dem tycker jag, för det är inte trevligt att sitta där när regnet öser ner. Det vet jag av erfarenhet.

Trevlig tisdagskväll!

16 kommentarer:

Syster Kerstin sa...

Här har vi haft perfekt promenixväder, mulet och runt tjugo , så kom iväg på en härlig tur. Vi gick ganska långt och Hassines knä skötte sig ganska bra, det gäller att gå ganska långsamt!

En klem till dig.

http://kraka.moah.se sa...

Verkar varit en bra dag, trots vädret.
Kram

znogge sa...

Här har det regnat en hel del, i alla fall kändes det så när jag kom ut mitt i ösregnet. Vi har ingen regnmätare men visst syns det en försiktig grönska igen.

Kram och ha en god kväll!

Ingrid sa...

Så skönt att knät skötte sig.
Klemmer tillbaka!

Ingrid sa...

Det här vädret känns lite som en andhämtning efter alla heta dagar.
Kram

Ingrid sa...

Det börjar verkligen grönska. Snart är det dags för gräsklipparen igen.
Kram

Monica sa...

Så bra att det blev 1-1 på kubben, då blev alla nöjda!
Du har som vanligt mycket på gång med SPF. Vi funderar faktiskt på att gå med där, mest för att man får rabatt på den städfirma vi tänkte anlita...vi får se, det blir kanske annat också om man går med?
Här har det varit lite till och från väder idag, riktigt varmt stundtals, men inte den tropiska hetta vi hade förut! Skönt!
Må så gott, kram, Monica

Susie på Stjärnarve... sa...

Vi kom hem natten till måndagen och sen dess har det kommit 14 mm med regn, senast inatt - så att klippa gräsmattan är inte att tänka på. Får vänta tills i morgon då det tydligen ska bli bättre väder. Fast jag tycker ju att det här vädret är väldans skönt...
Och nåt gräsatt klippa finns det inte, men MASSOR av ogräs. Nu ser man att det mest är sånt i gräsmattan och det har växt till sig till stora ruggar. gräset däremot verkar vara dött!?
KRAM/Susie

Ingrid sa...

Man får ju lite förmåner genom SPF. Här slipper man årsavgiften om man teckar el-avtal med GEAB, dessutom får man vindel utan extra kostnad.
Nu ska jag gå på 90-årsuppvaktning.
Kram

Ingrid sa...

Gräset har verkligen fått stryk. Jag ska nog ta och hacka lite i de tommaste fläckarna och så i lite gräsfrö. Man kan ju göra ett försök i alla fall.
Kram

Lena i Wales sa...

Du är verkligen aktiv, grejer på gång hela tiden.
Kanske skönt med lite regn för er.
Ha det bra!

Carita Liljendahl sa...

Det har inte åskat här heller - ibland hotar den med ett dovt muller nånstans långt borta, men hit har den inte kommit. Lite regn dock och svalare temperaturer har känts bra. Att kunna sova om natten.

Kicki sa...

Jag trodde Gotland skulle få jättemycket regn, det såg så ut på väderkartan.
Jag tycker det är skönare nu när det inte är så varmt. Men sorgligt att sommaren går mot sitt slut.
Kram

Ingrid sa...

Jätteskönt med regn!

Ingrid sa...

Värsta hettan är borta och visst känns det ganska skönt!

Ingrid sa...

Man kan som vanligt inte lita på SMHI!
Kram