torsdag 25 oktober 2018

De ger sig inte!

För en stund sedan ringde "Elgiganten" igen och jag förstod med en gång att det var något skumt, eftersom det stod Okänd i displayen i stället för ett telefonnummer, men jag svarade i alla fall och den här gången gjorde jag processen väldigt kort med den som ringde och han la kvickt på luren. Sedan gick jag in på Elgigantens hemsida och meddelade dem det som hänt via deras chatt. De kan väl inte göra så mycket mera än det de redan har gjort, för det finns varningar för fejkade mejl och sms överallt när man kommer in på sidan, men nu har de en indikation på vad som pågår i alla fall.

I dag är det ganska grått och mulet och det har kommit några stänk regn nu på förmiddagen. Korsord och sudoku är avklarat, tvättmaskinen jobbar på och nu ska jag ta fram snabeldraken och mata de ett tag. Här blir väldigt dammigt, det har jag nog beklagat mig över förut, så det vill till att det inte får gå alltför långt mellan städvändorna.

Trevlig torsdag!

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Fy fasen! De såg tusenlapparna försvinna och gjorde ett nytt inbrottsförsök hos dig. Tur du var snabb, där. Inte alla som är.
Ha en fin dag. Kram, Gerd

znogge sa...

Men så fräckt att de gjorde ett nytt försök i dag. Bra att du gjorde processen kort. Hoppas du slipper dem nu.

Kram

Monica sa...

Fullständigt otroligt fräckt! Man blir stum. Nä, aldrig lämna ut NÅGRA uppgifter per telefon, tydligen. Vilken sorglig värd.
Tack för att du varnar!
Kram, Monica

sjusoverskan sa...

Tur att du påminde mej, måste ta ett tag med snabeldraken imorgon.
Ska baka bullar först sedan kan det nog behövas att dammsuga mjöl!
Underbart höstväder här, sol och lite blåst, skönt!
Kram Inger

Beppan sa...

Så trist med dessa typer som gör allt mer avancerade saker för att lura framförallt äldre människor! Tyvärr lyckas de ju emellanåt.
Tack och lov att du inte lät dig luras.
Kram Margareta

Gunnel sa...

Att de bara orkar! Men det är klart någon gång får de kanske napp och då har allt besvär de haft lönat sig. Synd att det ska vara så svårt att sätta fast sådana ohederliga typer. Trevlig helg

Ingrid sa...

Jaa, här hade de ingenting att hämta den här gången i alla fall.
Kram

Ingrid sa...

Det här var en annan kille med ganska stark brytning.
I dag har ingen ringt ännu i alla fall.
Kram

Ingrid sa...

Det gäller att man är på sin vakt.
Kram

Ingrid sa...

Jag skulle också behöva baka bullar, men jag har ganska fullt i frysen, så jag får avvakta lite.
Kram

Ingrid sa...

Ja, de vet vilka de ska ge sig på.
Kram

Ingrid sa...

Det är jättetrist. Läste i en kommentar om en äldre kvinna som gått på deras knep och blivit av med hela sitt sparkapital 130000:-
Kram