fredag 21 september 2018

Fem en fredag v.38 - Snark

Jag sitter och laddar inför dagens planerade sovrumssanering, men lusten vill inte riktigt infinna sig, så därför hamnade jag här vid datorn i stället. I dag är det ju fredag, så jag gör det enkelt för mig och kör ett bloggtema, som jag bara varit med i en gång tidigare.

Fem en fredag är ett bloggtema hos elsamatilda. Du kan läsa andras inlägg eller skriva ett eget.
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till elsamatildas inlägg så fler kan ta del av Fem en fredag!
    1. Hur många timmars sömn behöver du för att bäst fungera?
    Jag sover ungefär 7-8 timmar per natt och det räcker för min del.

    2. Vilken sovställning är din favorit?
    Till min frissas stora förtvivlan sover jag nästan enbart på höger sida.  

    3. Vad var orsaken till senaste gången du hade svårt att sova?
    Det var nog när jag låg och grubblade över ett problem som uppstått i en av föreningarna där jag sitter med i styrelsen.  

    4. Vad gör du när du inte kan somna?
    Lägger mig på mage ett tag. Det är så fruktansvärt obekvämt, så när jag sedan lägger mig i sovläge igen, brukar jag somna.

    5. Har du någon gång somnat vid ett olämpligt tillfälle eller plats?
    Inte mig veterligen.

    Här ligger mina tre gossar och snarkar
    Nu väntas höstens första storm och Destination Gotland har flyttat fram några av dagens avgångar, för att båtarna ska komma iväg innan det blir riktigt besvärligt, men ännu är det bara en klass1-varning i alla fall. Jag har ändå ställt in krukorna med pelargonior under tak, för det lär ska bli regn också och det gillar de inte, men än så länge är det skapligt väder och runt 20º. Ett utmärkt städväder med andra ord.😜

    Trevlig fredag!

    8 kommentarer:

    Geddfish ♥ sa...

    September är väl en sådan där riskfylld månad för höststormar. Jag ska ju ut och resa i morgon och får innerligt hoppas att allting funkar med buss och tåg.
    Lycka till med städningen, jag hoppar över min och packar på nytt.
    Trevlig fredag, kram, Gerd

    Ingrid sa...

    Hoppas att det kommer att funka med din resa!
    Kram ♥

    Monica sa...

    Här blev det inte mycket städat idag p.g.av min envisa huvudvärk. Väntar på läkartid, men det är svårt att få tid...
    Ha en fin helg, kram, Monica

    Ingrid sa...

    Så jobbigt Monica!
    Måtte du snart få en läkartid.
    Varm kram ♥

    sjusoverskan sa...

    Nu är veden inkörd och jag har räfsat upp skräpet...precis innan regn, storm och åska drog in över torstabacken! Nu ska jag väl börja inne och städa, inte kul men roligt när det blir fint!
    Kram och hoppas du inte blåser i havet! Inger

    Ingrid sa...

    Det är skönt när man får röja lite och få byta gardiner. Det känns nästan som ett nytt hem sen.
    Kram

    Elisa sa...

    Åh, min mamma får jämt höra att det är lite plattare på ena sidan när hon kommer till frissan, haha.
    Vilket bra knep för att somna! Det ska jag definitivt testa någon gång. Håller för övrigt med om att det är obekvämt att ligga på mage. :)

    Ingrid sa...

    Prova det ska du se. Det funkar!