onsdag 19 september 2018

Trevlig överraskning

Det har varit ett helt underbart väder i dag också med solsken och runt 20º. Jag har varit ute i stort sett hela dagen. Jag har vattnat, rensat i rabatterna, klippt och ansat buskarna, tömt några krukor där blommorna inte var någon prydnad längre och så har jag städat klambarhule - uteförrådet, för att kunna börja plocka in sommargrejor där. Parasollet har jag satt in, för det lär nog inte komma till användning igen förrän nästa sommar.

Till lunch gjorde jag en fläskpannkaka och försjönk sedan pannkakskoma i solstolen en stund innan jag fortsatte med fönsterputsning av vardagsrumsfönsterna.

När jag kom in och skulle hämta putsgrejorna fick jag se att posten varit här och på dörrmattan låg det ett brev, som visade sig vara ett paket. Nyfiken som jag är kollade jag avsändaren och det visade sig vara min bloggvän Kraka.


I paketet låg den här boken som på ett finurligt sätt beskriver katters egenheter och förklarar att det måste bero på att de har aspbergers syndrom. Och efter att ha bläddrat lite i den håller jag verkligen med. Hur egensinniga  katterna än är, älskar vi dem precis som de är och på deras villkor. Nu ska jag läsa boken lite noggrannare, för de är full av söta kattbilder och finurligheter.

Tack Kraka!

Massor av fina kattbilder har jag annars gott om efter 11 år tillsammans med Grållen och Svarten, som jag saknar enormt mycket. Speciellt Grållen som var min katt, Åke fick hålla till godo med Svarten.

Klickbar bild
Trevlig onsdag!

14 kommentarer:

znogge sa...

Så trevligt med en sådan försändelse i brevlådan. Vanligtvis brukar det mest vara fönsterkuvert!

Kram och god onsdag!

Ingrid sa...

Det var verkligen en trevlig överraskning!
Kram

Monica sa...

Åh, vad du har jobbat och fått undan en massa! Just nu gör jag inte mycket p.g.av min envisa huvudvärk, som jag håller på att kämpa med att få en läkartid till! Svensk sjukvård är nog bra, men det gäller att komma till...
Vilken trevlig överraskning för dig som är kattälskare!
Kram, Monica

Ingrid sa...

Så jobbigt att gå med huvudvärk! Det måste vara hemskt. Hoppas att du får en tid snart så att de får undersöka dig och se vad det beror på.
Det var verkligen en trevlig överraskning.
Kram, Ingrid

Helena sa...

Vad roligt med paket. Grannens katt gick förbi idag med en stor mus i munnen.
Du är så flitig på dagarna, jag får nästan dåligt samvete att jag inte får mera gjort.

Susie på Stjärnarve... sa...

Tänk vad tråkigt livet vore utan djur. Antingen ens egna eller vänners eller grannars! Santos har ju hunnit bli 11 år så man börjar ju oroa sig för minsta lilla grej och snart ska han till vetten för att ta bort tandsten (och förmodligen några tänder) och då ska han sövas. Aldrig kul när dom börjar komma till åren, vad som helst kan hända. Usch!
Om vi inte hade bott så nära landsvägen så hade vi nog haft en katt också. Men jag gillar inte platta katter - eller andra djur. Har haft några katter som ung, men sen flyttade vi in i Stockholm och där ville jag inte ha någon.
KRAM/Susie

Ingrid sa...

Det var en duktig katt. Då slipper du få in den musen i alla fall.
Inte ska du ha dåligt samvete. Det är ingen större fart på mig heller, om sanningen ska fram. ♥

Ingrid sa...

Katterna vi haft har klarat sig bättre än hundarna. Vi fick två hundar överkörda plus att mammas tax också fick sätta livet till på vägen utanför Stenstugu. Sen fick det vara slut med hundar för vår del. Katterna är mycket vaksammare!
Kram, Ingrid

http://kraka.moah.se sa...

Så roligt att du tycker om boken! Vilka fina bilder på katterna du haft. Varje katt är en personlighet och man glömmer dem aldrig.
Kram

Ingrid sa...

Många katter har vi haft, men de flesta har varit ladugårdskatter och många minnen har de lämnat efter sig.
Kram

skogsnuvan sa...

Katter är speciella och verkliga personligheter. Alla olika. Jag har precis som du varit ute hela dagen och stökat i trädgården. Det har varit varmt och skönt och jag har varit i skogen en sväng och plockat kråkbär.

Gunnel sa...

Så kul med ett sådant paket. Det är länge sedan jag blev nyfiken på det jag hämtar in i postlådan. I regel ser man redan utanpå vad det är för innehåll. Inget spännande alls. Kram

Ingrid sa...

Det ser ut som om vi får ännu en fin dag, men det är lite blåsigare i dag. ♥

Ingrid sa...

Det är så roligt med överraskningar!
Kram