tisdag 9 oktober 2018

Det gick som på räls

Redan vid två-tiden i natt vakande jag och sen blev det inte så mycket sova av. Klockan blev både halvtre och tre utan att jag somnade om och när den var halvfyra gick jag upp och strax efter fyra lämnade jag Odvalds. Krister stod redo när jag kom till stan och skjutsade ut mig till flyget, som blev lite försenat från Visby, men vi kom fram strax efter tio i alla fall. Det måste ha varit medvind.

Nu sitter jag här på min uteplats och fikar.  Snabbkaffe hade jag med mig hemifrån, men jag har varit i butiken och  köpt mig lite kaffebröd. Det är varmt och jag fick ta av mig långbyxorna och ta på shortsen i stället för att kunna vara ute i solen, men nu har molnen dragit in och det ser lite hotande ut. Nu gör det inte så mycket, bara jag kan ta mig till restaurangen, så att jag får lite mat i magen i kväll så ordnar det sig.

Sea Club heter hotellet och det är en enorm anläggning med 399 lägenheter och jag har gått runt och tittat men har ännu inte fått någon riktigt kläm på omgivningarna. Här finns fyra olika pooler och sex barnpooler, flera poolbarer och två restauranger, fitnessavdelning, spa och gym och ett sportcenter och jag vet inte allt.

Jag har en stor och fin tvårumslägenhet på marknivå och en uteplats under tak. Här ska jag nog kunna fördriva en vecka. Bussen som körde oss hit snurrade runt från det ena hotellet till det andra och jag måste säga att jag inte kände igen mig alls. Inte någonstans faktiskt, så det blir mycket att utforska. Det är väldigt många år sedan Åke och jag var här, så det har säkert hänt massor.

Nu är det nog dags att ta på långbyxorna igen, i alla fall om man ska kunna sitt ute, för nu blåser det också och folk kommer strosande från poolerna.

Ett väldigt vackert träd, vad det nu kan var för någonting.
Nu regnar det och åskan mullrar!

znogge sa...

Så skönt att vara framme. Hoppas att åskan är snabbt övergående så att du kan njuta av sol och värme!

Kram och ha det gott!

Ingrid sa...

Åskan har dragit vidare, så jag ska nog kunna ta mig ut i kväll.

Monica sa...

Förstår att du inte kunde somna om, man har ju lite resfeber när man ska iväg! Skönt att resan gick så bra och du får ju nästan en hel dag där, när du kom så tidigt!
Bor du nära stranden? Den ser ju väldigt fin ut på bilder i alla fall!
Ha en riktigt fin kväll på Mallorca!
Kram, Monica

skogsnuvan sa...

Ser ju väldigt fint ut. Hoppas att du får en riktigt härlig vecka med fint väder

Gunnel sa...

Din lägenhet ser fin ut. Du kommer säkert att få en underbar vecka. Kram

sjusoverskan sa...

Kram och grattis på namnsdagen!
Hoppas att du får en fin vecka med sol och bad!
Kramar Inger

Geddfish ♥ sa...

Det ser helt underbart ut, ju!
Trevlig vistelse och kram, Gerd

Laila Ö sa...

Skönt att resan gick bra. Hoppas på fint väder i morgon. Jag har ägnat mig åt gräsklippning idag och maken har målat så nu är "stora" taket klart.

Ingrid sa...

Det är rätt nära stranden. Jag får kolla i morgon.

Tack Anita!

Jag hoppas på det!

Tack Inger!

Tack Gerd!
Kram

Igår gick det ju inte att klippa, så jag har mitt kvar när jag kommer hem. Tur att det är så lite!

Helena sa...

Så härligt att komma bort från höstrusket. Så fint du ska bo, en riktig lägenhet ser det ut som. Blir spännande att läsa om vad du hittar på.

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilket fantastiskt fint ställe! Är det Sea Club i Alcudia, eller nåt annat ställe? Vi har bott - för många år sen - i det närbelägna Pollensa (som jag också antar ser helt annorlunda ut nu för tiden) och åkte ofta dit och badade.
Ha det så skönt, KRAM/Susie

Laila Ö sa...

Hoppas du inte råkat illa ut i ovädret som vi nyss hörde hade drabbat Mallorca.

Ingrid sa...

Det är en riktigt trevlig lägenhet. Här skulle man nog kunna bo en längre tid en en veckan

Det är Sea Club Alcudia. Jag vet var Pollensa ligger, för bussen körde dit med ett par gäster innan vi blev avlämnade. Stranden är fantastisk!!

Tack för omtanken!
Det var verkligen ett otroligt åskväder och som det regnade. Men ingenting hände här, inte ens ett strömavbrott.

Bosse Lidén sa...

Vilket stort hotell. Trädet var fint. Vädret på öar kan skifta karaktär fort. Det vet du såklart det mesta om. Undra hur många år sedan du och Åke var där.
Kram Bosse

Ingrid sa...

Det var 2000 som vi var på Mallorca och hade en sval påskvecka där medan det över 25 grader varmt på Gotland. Så kan det bli!