fredag 19 oktober 2018

I morse hade vi -2º.....

....här på Odvalds när jag kom upp vid halvåttatiden. Det var alldeles vitt på taken och jag tänker på mina pelargonior som ännu står ute, men de är nära väggen, så förhoppningsvis har de klarat sig. Jag skulle ju kunna ta i dem i dag, men jag är lite matt efter en ganska sömnlös natt, så jag håller mig inne i dag.

I natt har halsen besvärat mig och jag har sugit omväxlande på Läkerol och Strepsils. Nu känns halsen lite bättre, men då har hosta och snuva slagit till i stället och jag har lite feber. Jag satt och läste ut boken, Det som göms i snö på förmiddagen och den är riktigt bra. Nu tror jag att jag ska lägga mig en stund med en filt över mig, för jag är lite frusen.

Trevlig fredag!

16 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Krya på dig! Låter inget vidare med halsont och förkylning. Jag hoppas pelargoniorna klarar sig några nätter till! Kramar

znogge sa...

Då var det rejält kallt hos er i natt. Visst har temperaturerna sjunkit men vi hade nog 10 grader i alla fall...

Kram och krya på!

Monica sa...

Oj, din stackare, du har åkt på en riktig förkylning! Det var i alla fall tur att den väntade tills du kom hem!
Här var det 2 plusgrader i natt och det är det kallaste hittills i höst! Och det har inte gått över 10 grader på hela dagen, trots sol i eftermiddag.Så nu är hösten här på riktigt! Pelargonior brukar klara frost riktigt bra, så dina har säkert klarat sig!
Krya på dig!
Kram, Monica

Laila Ö sa...

Det är lite försmädligt att bli sjuk när man kommer hem från semestern. Hoppas det går över fort. Synd att inte kunna gå ut när vi har så fint väder på dagen. Vi har gått vår promenad i alla fall och det var jätteskönt.
Krya på dig!

Helena sa...

Du får hålla dig varm, och lyssna på kroppen till det går över. Synd du inte kan promenera i solen, men det kommer flera soliga dagar. I mellanNorge ska det snöa i helgen, men inte hos oss. Krya på dig och trevlig helg.

Ingrid sa...

Tack Elisabeth!
Kram

Ingrid sa...

Man blir inte klok på de här temperatursvängningarna.
Kram

Ingrid sa...

De klarar sig nog, men de behöver nog komma in snart.
Kram

Ingrid sa...

Visst är det lite retligt!
Kram

Ingrid sa...

Det blir säkert flera fina dagar. ♥

Lena i Wales sa...

Välkommen hem!
Tråkigt att du är förkyld, men hoppas att du snart kryar på dej. Ta det lugnt och sköt om dej.
Du verkar i alla fall haft det bra på din semester.
Idag är det en dag som förespår mycket regn här i Marbella, så det får bli en innedag. Skönt att jag är ledig idag.
Kramar till dig!

http://kraka.moah.se sa...

Pelargonier brukar inte gilla minusgrder, de har rätt mycket vatten i sina blad. Hoppas dina klarade sig.
Du måste krya på dig också. Det är så trist att man alltid blir sjuk när man reser. Igår satt en man snett bakom mig och nös och snöt sig. Så vi får se hur det går.
Ha en fin lördag!
Kram

Syster Kerstin sa...

Nu gör jag ett nytt försök. Du låtersom en kråka tycker jag, nu hoppas jag på en snar bättring. Var snäll mot dig!

Ingrid sa...

Hoppas att regnet kommer i måttliga mängder.
Kram

Ingrid sa...

Hoppas att han behöll snuvan för sig själv!
Kram

Ingrid sa...

Tack syster! ♥