lördag 13 oktober 2018

Jag hittade hotellet

Jag vaknade till ännu en fin dag och efter frukost gick jag ut på hotelljakt, men nu visste jag hur jag skulle gå och var också övertygad om att jag varit där igår, men missat det. Det var ännu svalt ute och jag hade nästan tagit på mig för lite kläder, men det blev snabbt varmare.

Bakom staketet på höger sida om kanalen ligger Sea Club
Jag bor i bortre ändan av området och precis utanför min lägenhet finns en port i stängslet, så att man kan komma direkt ut på den här "kanalgatan". Mycket smidigt, att inte behöva gå genom hela området och via receptionen  för att ta sig ut.

Här är ditt hotell Monica!  Nu när jag visste vägen, tog det inte mer än en kvart att hitta dit. Och jag gick här förbi igår, men skylten var så diskret, så jag missade den bland alla andra skyltar. Nu har jag gjort den ännu diskretare, för jag vet ju inte om du vill att andra ska veta var du ska bo. Det finns i alla fall en stor uteservering mot stora vägen.....

.... och en restaurang på strandsidan. Mycket behändigt att kunna gå direkt från stranden när det blir dags för lunch. Och stranden är verkligen bred just här.

Hotellet
Här ligger hotellet med restaurangen nedanför. Mot havssidan finns det ingen skylt alls. Jag tittade in trädgården och såg poolen  också,  som ligger precis till vänster om restaurangen, men det låg folk i solstolarna, så det var inte riktigt läge för att sticka in kameran mellan gallren.😃

Taxistation finns det i närheten också
Här kommer ni säkert att få det bra, men hotellet ligger vid en hårt trafikerad väg, men bortsett från det så tror jag att ni kommer att trivas, men alla tycker vi olika, så jag lämnar inga garantier.
Mission completed!

Gula dubbla hibiscusblommor. Så fina! Jag trodde först att det var rosor. Dem hittade jag på dagens promenad.
När jag var tillbaka efter förmiddagspromenaden satte jag mig ute och löste lite korsord, sen åt jag lunch och efter den låg jag och slappade ett par timmar vid poolen. Jag hade funderingar på stranden, men sanden är ju så besvärlig att bli av med sen och här är den dessutom fin som mjöl och alldeles klibbig.

Middagen igår avlöpte lugnt med samma upplägg som i torsdags, att komma i tid och inte vänta tills alla är på gång. Dessutom var det så pass varmt igår kväll att en del valde att sitta ute. En trevlig pratstund med gotlänningrna som jag träffade vid frukosten blev det också.

Gårdagens dessert
Efter maten gick jag tillbaka till rummet och såg på tv ett tag, men strax före nio gick jag till loungen för att se vad kvällens underhållning bjöd på. Det var först ett filmquizz och sedan en fantastisk dansshow. De var otroligt duktiga och den som gjort koreografin kan verkligen sin sak.

Halvelva var jag hemma igen och då var det gott att krypa ner i sängen.

På Sicilien verkar läget vara under kontroll, men det regnar och skolorna är ännu stängda!

Trevlig helg!

znogge sa...

Sand som är fin som mjöl är den bästa sanden som finns! Ju vitare desto bättre tycker jag :D Men allt är en smaksak. Så skönt att läget är under kontroll på Sicilien!

Monica sa...

Tusen tack för allt ditt besvär att hitta "vårt" hotell! Det ser ju helt OK ut och vi har tänkt boka en lägenhet mot havet, så då kanske man inte besväras så mycket av trafiken?
Så skönt att ovädret på Sicilien inte blev värre! Med mobiltelefoner kan man ju numera ha kontakt med sina nära, var dom än är!
Det låter som du haft en behaglig dag idag!
Stor kram och tack!
Monica

Ingrid sa...

Jag gillar lite grövre sand som går att borsta av sig, men smaken är som baken....
Kram

Lägenhet mot havet blir nog bra.
Ja, det är skönt att veta att det inte går någon större nöd på gotlänningarna på Sicilien.

http://kraka.moah.se sa...

Såg ju gott ut med den där efterrätten. Men jag ska nog inte äta mer idag. Mest för att jag är trött.
Mitt hotell är inte heller så dumt och jag ser fram mot att äta hotellfrukost imorgon. Sedan blir det till att åka hem igen.

skogsnuvan sa...

Ser så härligt ut

Ingrid sa...

Hotellfrukost är gott! Annars äter jag exakt detsamma varje dag till frukost. Ett glas juice, kaffe och en macka med ost.

Det var gott!

Helena sa...

Så härligt att du är i värmen, och inte i höstrusket på Gotland. Det är alltid så trevligt att läsa om dina resor, känns nästan som om jag pckså är där.
Fortsätt att njuta.

Tack Helena.
Ha en skön söndag!

Åke sa...

Det roligaste med hotell tycker jag är deras frukostar. Sedan att vara ute så där och uppleva nya platser är riktigt trevligt �� Fortsätt och må bra nu! Kram, Åke

Tack Åke!
Jag har just kommit tillbaka till lägenheten efter en god frukost. De har en förförande god fruktkaka som jag inte kan motstå när jag kommer till kaffet. Givetvis finns det mycket annat gott, men den är superb!

Gunnel sa...

Du är flitig med dina promenader var du än befinner dig. Jag gillar också det, för man upptäcker mycket mer. Fast den slags taxi du visar är bra om man vill ha lite uppsikt över det man åker förbi. Kram

Ingrid sa...

Jag tycker som om de här pållarna, så jag föredrar nog apostlahästarna

Bosse Lidén sa...

Visby drabbades tydligen av ett strömavbrott. Det var länge sedan. Jag gick ut och fikade på balkongen. Vilken värme. Tog av mig tröjan och svettades ändå.
Fina foton. Trevlig kvällsunderhållning. Frestande dessert.