lördag 20 oktober 2018

Jag missade SPF´s skördeauktion

Krax, krax... som en kraxig kråka låter jag i dag och givetvis ville jag inte vara med  på på årets skördauktion i Hejde av den anledningen. Risken var ju stor att jag i så fall skulle dela med mig av den här förkylningen och det vill jag ju inte. Nej, den vill jag ha för mig själv!

En vacker hibiscus på Sea Club
Jag sov rätt dåligt i natt också, men jag låg länge och hade funderingar på att ligga kvar i sängen ett tag till, men så gick jag upp i alla fall och efter en dusch kände jag mig mycket piggare. Till lunch satte jag in en fläskpannkaka i ugnen och den smakade bra. Jag är nog inte så dålig i alla fall. 😉

Det är skapligt väder och det har inte varit någon mera nattfrost. Mina pelargonior ser ut att ha klarat sig bra och i morgon ska jag ta in dem i förrådet, så får de stå och torka ut lite där innan jag tar in dem för vinterförvaring.

Trevlig lördag!

11 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Så bra att pelargoniorna klarat frosten. Inget kul att vara kraxig, men jag hoppas det värsta är gjort. Du har fina hibiskusblommor att njuta av! Kramar

znogge sa...

Aj då, men det var juste av dig att inte sprida bacillerna vidare. Fläskpannkaka är alltid ett säkert kort och vi åt det ofta när barnen var små eftersom det var en favoriträtt. Nu var det väldigt länge sedan...

Ha en fin lördag och kraxa lugnt ;-)

Unknown sa...

Tänk så ofta man blir förkyld efter en resa, men det låter som att du mår lite bättre nu i alla fall. Så skönt a ni har sluppit mer nattfrost.
Önskar dig snabb tillfriskning och en trevlig helg!
Varm kram,
Gigi

Monica sa...

Trist att du missade skördeauktionen, men klokt att bli hemma och inte sprida bacillerna. Skönt att du mådde lite bättre när du kom upp och fick duschat - så är det ofta! Och bra att du har aptit och orkar äta, det hjälper! Då är man glad att man har lite färdigrätter i frysen...
Stor krya-på-dig-kram, Monica

Laila Ö sa...

Ja det var trist att du missade skördeauktionen. Vi blev inte så många och pajerna som serverades var jättegoda. Skönt att du i alla fall känner dig lite bättre.
Kram, Laila

Ingrid sa...

Det går åt rätt håll och i morgon ska jag nog våga mig ut en stund.
Kram

Ingrid sa...

Man måste ju tänka på sina medmänniskor.
Kram

Ingrid sa...

Det är ganska länge sedan jag var förkyld, så det är väl inte så mycket att gräma sig över.
I morgon hoppas jag var i bättre form.
Kram

Ingrid sa...

Tack Monica!
Jag tycker att jag mår lite bättre i kväll.
Kram

Ingrid sa...

Jag har fått rapport från Irma, som var lite ledsen att det var så få som kom.
Kram

Gunnel sa...

Att vara snål är ingen bra egenskap men i detta fallet tycker jag du gjorde rätt. Man behöver inte dela med sig av allt. Krya på dig. Kram