fredag 12 oktober 2018

Mera oväder på gång, nu på Sicilien

Igår kväll gick jag till matsalen tidigt, så jag var bland de första som kom in och det var nog ett bra sätt, för det blev betydligt lugnare. Minidiscot höll ännu på och många barnfamiljer kom lite senare.
Igår var Bernie och Lollo och lekledarna igång med minidisco redan innan middagen

Här blir det stekta bananer med russin och en god spritig sås till
Personalen är helt fantastisk och gör allt för att hålla rent och snyggt efter oss turister. I matsalen går det ständigt en städare runt både på frukosten och middagen och sopar, sopar och sopar  efter oss som spiller, slår sönder, tappar och kladdar.

Det har varit ännu en solig och fin dag, men det är svalt på morgnarna och värmen kommer inte förrän framåt tiotiden. Jag gick en kort promenad runt kvarteret efter frukosten, för jag ville inte ge mig iväg alltför långt. Jag hade ju den där träffen med vingguiden klockan elva, men när jag pratat med henne och fått tillbaka min pengar gick jag ut på en ordentlig runda. Jag hade ju ett uppdrag!

En av mina bloggvänner har funderingar på att åka till Mallorca och var lite nyfiken på hotellet hon eventuellt skulle boka. Det visade sig att det låg ganska långt bort och gatuskyltar är de inte speciellt frikostiga med här, så jag gick med hjälp av maps, men kom till slut underfund med att den hittade ett annat hotell med samma namn, för det stämde inte alls.

Så kan det också se ut i en rondell
Jag var inne på ett par  hotell på vägen, men de visste inte, men jag fick en karta på ett Vinghotell, så när jag kom hem fick jag se var det jag letade efter ligger. Monica! Rapport kommer! Det är ju bara roligt att ha ett mål i stället för att bara promenera planlöst.

Det var mycket folk på stranden i dag
När jag kom hem igen var klockan nästan ett, så efter lite lunch gick jag ner till stranden och la mig där och jag hoppas att jag inte störde någon med mina snarkningar. Nu har jag tagit mig en dusch och fikat och ska gå ut och sätta mig med ett korsord en stund.

Jag pratade förresten med några gotlänningar i morse, som också bor här på Sea Club och de var också lite besvikna över den inställda utflykten, men de hade inte betalat den i förskott som jag gjort. Annars var de nöjda med sin vistelse här och väldigt belåtna med lägenheten och det är jag också. I dag har jag fått rena handdukar och lakansbyte och sängen ser så lockande ut, så jag får nästan lust att gå och lägga mig. 😃

Gotlänningar förresten! Jag hoppas att gotlänningarna på Sicilen, inkluderat min Eva och Alessia och hennes chef, slipper lika lindrigt undan från regnoväder som vi gjorde här i Alcudia. Jag kollade vädret i Gaggi där Eva bor och i dag skulle det komma 105 mm, i morgon 30 och på söndag 60. Hoppas klart.se har spått fel!!!

Det är oro i luften över Medelhavet!

16 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Vädrets makter rår ingen över och det är bara att hoppas att allt går bra!
Jag tror du gjorde rätt i att vara ute i mycket god tid, innan hela drösen folk kommer, klokt. Man hittar sina vägar och genvägar efter hand.
Jag har tänkt på det, utomlands så sopar och sopar dessa städerskor. Varför ingen dammsugare?
Ha det gott, kram!

Monica sa...

Men du är ju bara fööör snäll! Nu fick du dig en lång runda, letandes efter det hotell vi tittat på. Jag skulle kanske ha sagt att det var via TUI, som vi hittat det? Spännande att få följa fortsättningen!
Förstår om du oroar dig för dina anhöriga på Sicilien, vi håller tummarna för att det inte blir så kraftigt oväder! Det var ju inte dåligt med regn, som dom beräknas få!
Hoppas att det ordnade sig med återbetalningen av din inställda utfärd! Det borde ju vara solklart!
Hoppas att du får en riktigt skön kväll med god mat och dryck!
Tacksam kram, Monica

znogge sa...

Aj då,hoppas verkligen inte det drabbar Sicilien lika illa.Man är trots sig själv närmast och månar om nära och kära.

Kram och ha en härlig kväll!

Beppan sa...

Hej där nere i södern! Ser att du är på vift! I Alcudia var vi 1984 -lär ha hänt en del sedan dess. Bodde bra på ett hotell som hette Las Gaviotas.
Så trist att det är busväder just nu när du är där. Värsta på mycket länge. Vi råkade ut för det på Spanska fastlandet för ett par år sedan. Det blir omprov.....

Önskar dig en skön vistelse i fortsättningen :-)

Ingrid sa...

Nja dra runt med dammsugare bland alla gäster i matsalen låter sig nog inte göra. Där passa sopborsten bäst.
Kram

Ingrid sa...

Jag tror att du har sagt det, för jag sökte efter hotellet hos Tui sen. Kvällen var mycket angenäm med en trevlig pratstund med nyfunna gotlandsvänner.
Kram

Ingrid sa...

Det ser illa ut faktiskt. I dag har skolorna varit stängda enligt Eva. De vet hur farligt det kan vara om det blir skyfall.
Kram

Ingrid sa...

Vi har varit här en gång förut, jag och maken, men det är hemskt länge sedan. Jag har suttit fast på Sicilien en eller två gånger också för regnoväder. Det är sånt man får räkna med när man ger sig ut på äventyr.
Kram

sjusoverskan sa...

Njut i det fina vädret! Jag njuter här med sol i dis och ca 20 grader!
Kram och ha en skön helg!
PS. Vi hade ju namnsdag i tisdags, både du och jag! Det var det maken flaggade för. DS.
Kram Inger

Ingrid sa...

Jag upptäckte det senare att vi hade namnsdagar att fira, men jag var ju på resande fot, så det blev ingenting med det.
Tur att maken flaggade för dig (och oss) i alla fall.
Kram, Ingrid

http://kraka.moah.se sa...

Skönt att du fick det lite lugnare vid middagen idag. Hoppas dina vänenr och släktingar på Sicilien sliper alltför mycket av ovädret.
Kram

Ingrid sa...

Det hoppas jag också!
Kram

Lena i Wales sa...

Ser härligt ut. Skönt att ovädret är över och allt är normalt igen. Ni drabbades värre än vi gjorde på Costa del Sol.
Njut av värmen, den goda maten och allt annat!

skogsnuvan sa...

Oj det är ju otroligt mycket regn. Här har det kommit max 8 mm sista tiden och det är väldigt lite vatten i sjön. Nu hoppas jag bara att det inte kommer en massa snö som ifjol. Jag gruvar mig också för vintern ska du veta.

Bosse Lidén sa...

Bra "mattaktik" av dig. Skönt att den funkade. Jag hörde på utrikesnyheterna att flera drabbats av öronproblem. Det gemensamma var att de vistats på samma strand och de först varit rädda för jordbävning så visade det sig att det "bara" var en kvinna som somnat. ;)
Buskram Bosse

Ingrid sa...