onsdag 28 november 2018

SPF-kurs

Tisdagen på Kupan blev en trevlig eftermiddag. Det var kanske inte så hemskt många kunder, men jag tyckte att det var en glad och trevlig stämning bland de som tittade in.

När jag tittade ut fick jag se en man högt uppe i luften. Klintehamn julpyntas!
I dag var det tidig uppstigning, för vid halvniotiden skulle jag och vår kassör i SPF Klinteorten infinna oss i Visby för en dags undervisning i hanteringen av medlemsregistret. Det har varit en solig och fin dag i dag också, men kallt och i morse hade vi nästan -8º. Som tur är, var vägarna torra, men visst fanns det stråk där det såg isigt ut, men allt gick bra och vi kom helskinnade hem igen.
Foto taget från balkongen på Centerns kansli där kursen var
Vi var rätt många, men vi hade en duktig tjej från förbundet, som rest ner för att försöka räta ut de frågetecken vi hade. Jag tycker att det var en riktigt bra dag och känner att jag lärt mig mycket och fått många bra tips. Det är inte säkert att jag kommer ihåg allting, men det kommer att bli mycket lättare att jobba i systemet med hjälp av manualerna, när man sett hur man ska göra.

En god lunch fick vi på ett café i närheten och  jag hann dessutom in på "Gröna skylten" under lunchpausen och fick mig en flaska glögg. Advent utan glögg går ju inte! Till eftermiddagskaffe fick vi en härlig prinsesstårta, så nu behöver man inte så mycket mera mat i dag.

Trevlig onsdagskväll!

9 kommentarer:

Monica sa...

Det lät ju som en riktigt trevlig kurs! Jag är imponerad av hur aktiv du är och glad att lära dig nya saker! Dator och mobil är jag urdålig på och tycker inte att det är roligt - det bara SKA funka...
Plusgrader här idag efter några dagars frost.
Må så gott, kram, Monica

Ingrid sa...

I kväll har vi också ett par grader varmt, så det kanske vänder och blir mildare igen nu.
Kram

Laila Ö sa...

Håller med om att det var en bra dag. Nu vågar jag klicka in mig på fler grejer o kolla vad som händer. Får försöka underhålla kunskapen lite bättre. God lunch fick vi också. Trots kaffe o tårta så satte jag på kaffe när jag kom hem. Vi var ju tvungna att smaka på den bakade biskvien i långpanna. Det var ett elände att baka enligt maken och blev lite misslyckad men den var god ändå.
Kram

Gunnel sa...

Låter som en givande kurs. Vi har fått upp gatupyntet i vårt samhälle med. Det behövs verkligen med lite extra ljus den här tiden. kram

skogsnuvan sa...

Här har det varit runt 18 grader kallt i ett par dagar och man fryser och nu har jag fått plocka fram mina vinterskor och kan inte gå i gummistövlar längre. Idag har Kinabror åkt tillbaka till Helsingborg och tagit med hunden Jack så nu är det bara katta och jag.

Ingrid sa...

Det ska bli spännande att få prova den kakan.
Kram

Ingrid sa...

Ja, nu behövs det extra belysning minsann.
Kram

Ingrid sa...

Hoppas att kylan ger sig lite både hos dig och här hos oss på Gotland.
Kram

znogge sa...

Så skönt att det blev en givande kurs. Även om du skulle glömma något så sitter säkert en hel del.Här har vi mildare väder nu igen vilket innebär ösregn och blåst.

Kram och god kväll!