fredag 28 december 2018

You-maraton

I lördagens GA fick jag se att Netflix skulle släppa en ny serie med namnet You den 26 december och recensionen fick mig  att börja titta på den och det blev fem avsnitt på raken på annandagen och igår eftermiddag/kväll såg jag de fem sista.

Det är en spännande serie, som handlar om  en chef för en bokhandel som blir besatt av en kvinna med författardrömmar och han  tar till extrema åtgärder för att få bli en del av hennes liv. Ett charmigt första möte utvecklas snabbt till något mer ondskefullt, när bokhandlaren Joe blir väldigt förtjust i studenten Beck.

Joe verkar vara så snäll och omtänksam och månar väldigt om grannens son Paco, som har det svårt med en knarkande mamma och hennes alkoholiserade karl och han gör allt för Beck, absolut allt! Men han är onekligen en psykopat och alla undrar vart har hans förra fästmö Candice tagit vägen? Hon bara försvann från alla sociala medier och sina vänner utan att någon vet var hon finns. Joe säger att hon dumpat honom och flyttat till Italien??

Slutscenen var en riktig cliffhanger, så givetvis blir det åtminstone en säsong till och vad jag kan förstå, är det redan bestämt att den ska släppas till hösten 2019. Det ser jag fram emot!

I dag då? Jag har ingenting särskilt på gång, men det lär ska klarna upp lite senare på dagen, så jag ska nog försöka ta mig ut på en promenad efter att ha suttit inne och häckat i två dagar.

Ha en skön fredag!

16 kommentarer:

BoB sa...

Det gör du rätt i. Kram syster🐞

Monica sa...

Du har verkligen glädje av att ha Netflix! Roligt när man hittar något men gillar och som är i flera avsnitt!
Hoppas att du får en fin dag!
Kram, Monica

Ingrid sa...

💓

Ingrid sa...

Tack Monica!
Ha en fin dag du också.
💕

znogge sa...

Härligt när man hittar en riktigt bra serie. Vi såg en film och Churchill i går och den var helt okej.

Kram och god kväll!

Ingrid sa...

Jaha, en film om Churchill, det låter intressant.
Ha en fin kväll ni också!
Kram

Tigerlilja sa...

Hoppas du fick en bra promenad! Här blir det inga serier, men förstås På Spåret om en stund.

Ingrid sa...

På Spåret ska jag också se. Det är så bra!
Trevlig kväll! 🤶

Husbilen-Ellen sa...

Verkar vara riktigt spännande! Vi har haft fullt upp med barnbarn. Bamse matiné är det ända jag sett! Ha en god fortsättning och slut på 2018! Kramar

skogsnuvan sa...

Här är det en stjärnklar härlig kväll och vi har varit ute och åkt spark i mörkret som inte är så mörkt när stjärnor och måne reflekteras på snön

http://kraka.moah.se sa...

Oj!
Jag som har så mycket annat att göra...
Kram

Ingrid sa...

Barnbarn är helt klart bättre en en tv-serie. ♥
Gott slut själva!
Kram

Ingrid sa...

Det låter härligt!
Kram

Ingrid sa...

Här gäller det att slå ihjäl tiden.
Kram

http://kraka.moah.se sa...

Jag tänkte mest att nu blir jag ju fast. Vet ju att du och jag ofta gillar samma slags serier.
Jodå, jag började titta igår kväll...

Kram

Ingrid sa...