måndag 14 januari 2019

Då gör jag väl....

..ett försök igen med mina vanliga blogginlägg, för hur det nu än är så saknar jag det dagliga bloggandet.  

Under den här bloggpausen har jag ingalunda varit overksam, förutom det som finns med i veckodagboken har jag suttit och funderat på att byta bloggportal ännu en gång. Det är ju så trist att det är så bökigt att kommentera i den här bloggen. Om man då försöker förenkla det för besökarna och använder popupfönstret försvinner möjligheten att svara på kommentarerna. Det är en stor nackdel tycker jag.

När jag började blogga 2004 använde jag blogger, sedan konstruerade jag en egen blogg, som tog mycket av min tid i anspråk, efter den hade jag one.com`s blog, men eftersom jag inte var nöjd med den gick över till wordpress.org på min domän hos one.com. Ett tag bloggade jag på Dax.se och så hade jag en blogg på Binero en kort tid också, men det var bara ett prov och jag fick pengarna tillbaka.

Men jag har ju faktiskt aldrig testat wordpress.com! Hur är det med er, mina kära besökare? Ni är ju många som använder wordpress.com - fungerar det bra för er? Och orkar ni och givetvis alla ni andra också,  hänga med i ännu en flytt? För även om jag hävdar att jag skriver bara för mig själv och för att jag tycker att det är roligt, är det ju så fantastiskt roligt att upptäcka att andra vill läsa om vad en snart 80-årig källing håller på med.

På prov har jag startat Ingrids blogg och jag fick en rätt bra adress: https://ingrids.home.blog. Kom gärna med synpunkter!
 
I dag har vi ett strålande vackert vinterväder, men det blåser hemskt och i morse var det en minusgrad, så jag valde att sätta en bulldeg i stället för att gå ut. Nu är bullarna gräddade och klara och nu ska jag gå och tvätta håret, för om ett par timmar ska jag vara vid frissan, för att få håret avkortat en bit.

Trevlig fortsättning på måndagen!

11 kommentarer:

http://kraka.moah.se sa...

Jag bloggar på egen domän, men med wordpress mall. Vill absolut inte ha reklam jag inte kan styra över. Tycker mestadels det fungerar bra.
Jag har Loopia som webbhotell.

Kram

Znogge sa...

Jag har bloggat på wordpress i många år och jag tycker det fungerar alldeles utmärkt! Du får informera oss vilken blogg du väljer. Visst är det trevligt att kunna svara på kommentarer som man får. Jag har valt att första kommentaren måste godkännas och därefter är det fritt fram.

Kram och lycka till med nya bloggen!

Lillian "sognafaret" sa...

Rart med når en er vant til å sette seg ned å skrive noen linjer hver dag. Jeg bruker blogspot jeg også og skjønner ikke hva som er vanskelig med å kommentere. Jeg bruker ikke popop, så jeg svarer på kommentarer med å klikke på svar.

Monica sa...

För mig fungerar alla sätt du hittills provat! Själv började jag blogga 2009 och har hela tiden använt blogg.se och det fungerar utmärkt. Jag kan svara på kommentarer och det tycker jag också är värdefullt!
Hoppas bara att jag kan hitta dig, vad du än väljer!
Kram, Monica

BoB sa...

Det såg gott ut👍🐞

Geddfish ♥ sa...

Jag har aldrig haft några problem att kommentera hos dig på någon blogg. Men jag vet också att en del har väldiga problem med att kommentera WordPress bloggarna.
Så det går inte att jämföra heller. Jag är fäst vid min Blogger, men lite trist att inte kunna lätt svara på kommentarer. Får väl se framledes.
Tycker det är trevligt att läsa din blogg vart än du bloggar!
Ha det så gott. Kram, Gerd

skogsnuvan sa...

Så fina bullar du fått till. Jag har ju bloggagratis och den funkar fint tycker jag

Gunnel sa...

Jag följer med dig var du än väljer att blogga. Var inne på din nya och skrev en kommentar, men jag gissar att den måste godkännas först eftersom det var första gången, för den syns inte än. Kram

Anonym sa...

Hej Ingrid, jag har wordpress och märker inte om det är jobbigt att kommentera, det kanske det är för det blir aldrig någon kö av kommentare på mina inlägg, det kan ju faktiskt bero på annat också. Men när en kommentar väl släppts fram kan det bli långa konversationer. I början tog fb in en notis automatiskt om varje nytt inlägg men nu får man trixa dit det själv, det känns överdrivet så det har jag börjat hoppa över och då sitter man där med en urglesad skara av läsare - som faktiskt är de trognaste. Att bloggen sen börjar sjunga på sista versen beror knappast på några tekniska svårigheter utan det är källan som sinar.

Ingrid sa...

Svar till anonym:
Så är det nog med många av oss. Källan sinar ibland!

Astrid sa...

Jag använder word press men har du inte alltid gjort det ?
Jag har den kopplad till one. com