fredag 18 januari 2019

Skogspromenad

Det är solsken i dag och någon enstaka minusgrad, så det borde vara ganska skönt ute, men det blåser. Jag gav mig iväg ut på en promenad på förmiddagen och hade tänkt gå ner på samhället, men den isande vinden fick snor och tårar att rinna, så jag tog  en sväng på Barkan i stället. Det är härligt att ha den här skogen och motionsspåret i närheten, både när det blåser och när det är för halt att gå på landsvägen.

Det var inte många som sökt sig ut i dag. Jag såg en man med en liten hund på avstånd, men det var allt.


Det är väldigt länge sedan jag var och tittade vid Rannarve Skeppssättning, så jag hade planer på att gå dit, men jag kom på andra tankar när jag kom fram till vägen där jag skulle ta till höger.

Den var inte speciellt lockande. Visserligen var det fruset men ändå....
Bakom de långa travarna med grot, som kantade vägen på båda sidorna,  var det ett jättestort hygge.
Jag ändrade raskt mina planer och fortsatte slingan på Barkan tills jag kom upp till Vallekvior igen. Det blev ju inte någon lång promenad, för Barkan är bara 2,5 km, men det är ju bättre än ingenting. Jag frös lite till en början med, men innan jag kom hem var jag ordentligt varm, till och med om händerna.

Nu är det dags för lite lunch och sen är det ett informellt styrelsemöte i Lokalen med bostadsrättsföreningen. Det är tätt mellan buden. 😊

Trevlig fredag!

8 kommentarer:

http://kraka.moah.se sa...

Det är verkligen inte lättpromenerat idag. Var ute, bara till återvinningscontainrarna, och fick gå oändligt sakta i snön på gräsmattan. Gångvägarna är så hala så där kan man inte gå.
Kallt var det också, jag var barhänt eftersom jag skulle sortera. Tänker alltid att jag ska ha olika kassar för olika material, men sedan blir det ändå alltid samma och sortering på plats. Orkar inte ha hallen full av olika kassar. Min lägenhet är inte jättestor precis.
Duktigt av dig att orka gå på promenad! Jag funderar på att gå ut, åka in till stan och gå på en utställning. Promenera orkar/vågar jag inte. Är ledig nästa vecka också, eller egentligen nästan resten av månaden. Så jag hinner kanske...

Ha en fin fredag!
Kram

Monica sa...

Här är det också solsken idag och 1 plusgrad och snön vi fick igår ligger kvar. Men det ser halt ut, så det får bli en promenad i strandskogen idag.
Och du är som vanligt flitig med både promenad och styrelsemöte!
Ha en fin fredagskväll, kram fån mig!
Monica

znogge sa...

Här inbjuder inte heller vädret till några längre promenader även om det inte är halt. Vinden är vass och det känns inte inspirerande alls tyvärr men ut måste vi.

Kram och ha en fin fredagskväll!

Gunnel sa...

Även om inte vädret är det bästa är en promenad ganska skönt. Du är väldigt upptagen med möten av alla de slag. Det måste vara skönt för föreningarna att ha en person som de kan lita på. Trevlig helg.

Karra sa...

Kalla händer!
Äter du Enalapril?
Har bytt till Losartan och märker en liten förbättring.

Karra

Ingrid sa...

Ja, jag äter Enalapril. Jag ska nog prata med läkare om ett byte, för jag har en envis hosta och det kan man visst få av just den.
Tack för in kommentar Karra!

Kicki sa...

Åh dessa hyggen, vad lessen man blir när skogen bara försvinner.
Tänk att ni inte har nån snö alls. Här har vi lite mer än vad jag vill ha, men det är iaf inte som förra året.
Kram

Ingrid sa...

Svar till Kicki!
Visst ser det för himla trist ut, men jag förstår ju samtidigt skogsägarna. ♥