söndag 20 januari 2019

Jag har dåligt samvete

Jag kom upp sent i dag också och jag vaknade med lite ångest. Jag undrade så vart bussen tagit vägen och om något upptäckt att det var jag som bara lämnat den mitt i vägen. Det var nämligen så, att på vägen till jobbet gick jag in på busstationen och tog en buss, alltså jag åkte inte buss, utan jag stal en. Vilket tilltag!

Jag körde Kung Magnus väg fram och skulle sedan svänga till höger in på Peder Hardings väg, men där var det ett vägarbete. Jag försökte dock ta mig förbi, men körde på en skylt och bestämde mig för att lämna bussen och gå till jobbet i stället. På hemvägen skulle jag kolla hur det gått med bussen, men då var den borta! Vem hade tagit hand om den? Det var gott att vakna, men jag har nästan lite dåligt samvete fortfarande. Hur kunde jag bara komma på tanken.......

Det blev ett sent morgonkaffe, men så fort jag kommit i ordning gick jag ut, för det är  samma strålande vackra väder den här söndagen, som vi haft de senaste dagarna. Blåsten är lite snarv och man får se upp för frosthalkan, men annars är det helt perfekt.

En av fördelarna med att bo på en liten ort är, att när man går ut på en promenad, så träffar man nästan alltid bekanta som man kan få en pratstund med. I dag blev det tre pauser eller rättare sagt två, för när jag stötte på den tredje bekantingen följdes vi åt en bit.

Vid Donnersparken gör Landa reklam för sina produkter,
men det var inte något vidare väglag för slädar i dag minsann.

Trevlig söndag!

12 kommentarer:

Monica sa...

Haha, tack för det goda skrattet jag fick! Otroligt vad man kan drömma! Saker man inte i sin vildaste fantasi kan tänka sig, gör man helt glatt i drömmen! Men lite dåligt samvete hade du även i drömmen, du gick ju tillbaka och kollade var bussen var...

Även här är soligt och fint idag, så nu får det bli en promenad!
Ha en fortsatt fin söndag, kram, Monica

Geddfish ♥ sa...

Vi måste ha kommit in i en drömtillvaro, hihi, jag drömmer för fullt, jag med! Heltokiga saker. Utan rim och reson, många gånger, lusigt hur hjärnan jobbar.

Soligt här också, men det blev en sen morgon, eftersom jag kom hem mitt i natten.
Ha det fint, kram, Gerd

http://kraka.moah.se sa...

Var bussen blå? I så fall var det nog den jag tog från Fridhemsplan till Söder för en stund sedan. :-)

Kram

Ingrid sa...

Svar till Kraka:
Nej, min buss var gul.

Skaparglädje sa...

I drömmarnas värld kan man få till det hur som helst.
HA en fin söndag!
Kram!

Gunnel sa...

Hahaha! Du är företagsam. Har du egentligen körkort för buss annars var det två kriminella händelser på en gång. Kram

BoB sa...

Det är nog inte lätt att vara busschaufför. Ha en bra söndag o försök låta bli att köra buss.❤kram

Laila Ö sa...

Härligt promenadväder idag.Jag gick en runda i förmiddags men jag träffade inte på några bekanta. Skönt var det i alla fall.
Ha en skön kväll/Laila

Znogge sa...

I drömmarna kan allt hända och många gånger är det rena lättnaden att vakna! Själv har jag inte stött på en enda bekant och framförallt inte grannen vilket var en lättnad!

Kram och god kväll!

http://kraka.moah.se sa...

Då har jag inte sett till den. Här är bussarna röda eller blå.
Kram

Astrid sa...

Jag drömmer att jag flyttar ofta nu
I tanken finns säkert att det börjar vara dags att flytta till en lägenhet

Ingrid sa...

Svar till Astrid:
Så kan det säkert vara Astrid!
Lycka till med flyttplanerna.